Boodschappendag en nachos - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Boodschappendag en nachos - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Boodschappendag en nachos

Blijf op de hoogte en volg Leonie

23 November 2013 | Frankrijk, Besançon

Vanochtend vroeg Shirley of ik mee boodschappen wilde doen. Dit keer niet weer bij de Intermarché of de Lidl, maar bij de Carrefour! Ik wilde wel weer eens uit dit hok, dus ging mee :) We gingen een stukje over de snelweg en kwamen aan bij een groot pand: de Carrefour. We gingen naar binnen en het was een klein winkelcentrum. We zagen dat ook dat ze hier de kerstsfeer aardig te pakken hadden. Er hingen om de 3 meter kerstversieringen aan het plafond! We liepen eerst een klein rondje langs de andere winkels en gingen toen de Carrefour in. We dachten dat we niet zo veel nodig zouden hebben, maar er kwam steeds meer bij! Ook in deze winkel hing er trouwens overal kerstversiering.. heel leuk om te zien! :D We kochten spullen voor nachos: Shirley en Timo hadden een lekker recept dat ik natuurlijk wel moet proeven! We pakten steeds meer dingen en haalden op slot toch maar een mandje, want mijn armen begonnen pijn te doen :(. Ik had dit keer eens een broccoli gekocht! Ben benieuwd. Daarna gingen we weer naar buiten en gingen we naar de Lidl. Dit keer naar de grote Lidl waar ik met pa en ma was geweest (we reden ook langs het hotel waar we verbleven). Hier haalde ik een zak sinaasappels en een zak appels .Verder nog fromage blanc voor ontbijt en parmezaanse kaas om spaghetti net iets lekkerder te maken. Daarna gingen we weer naar huis en ruimde ik alles op. Ik had een vers croissantje gekocht en at hem lekker op.. Mmmmm!! Echt mega lekker! Ook maakte ik een broodje gezond klaar en at hem op onder GTST. Daarna nog een beetje computeren en het was alweer 7 uur. We gingen naar de keuken en begonnen aan het maken van de nachos. Helaas koekte de rijst aan of iets (het zit in plastic zakjes) dus moest het overnieuw (nu uit een pak). De rest ging wel goed ;) . We aten het op bij Shirleh: eerst tortilla chips op een bord, dan rijst, dan bruine bonen, dan sla, komkommer, tomaat, etc. en dan guacamole (en crème fraîche). Het was erg lekker! Daarna sjeesde ik snel terug naar mijn kamer, want om 8 uur had ik afgesproken om te skypen. In de avond heb ik me ontzettend vermaakt! Er was een hele lange livestream van een band en die heb ik de hele avond gekeken. Top! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 83977

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: