Ziekjes en Griekse goden - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Ziekjes en Griekse goden - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Ziekjes en Griekse goden

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 Februari 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanochtend werd ik wakker met een hoest, en dat bovenop het feit dat ik me vrijwel altijd ziek voel, betekent voor mij dat ik nu echt kan zeggen dat ik ziekjes ben vandaag. Ik denk dat de reis hierheen en de trip naar Praag allemaal te veel zijn geweest, want mijn heup voelt alsof hij er op ieder moment vanaf kan vallen en dit zorgt ervoor dat ik enorm misselijk ben en ik verlies mijn concentratie.
Maar nog steeds gemotiveerd ging ik naar de klas vandaag. Terwijl we naar de tram liepen/renden (zoals gewoonlijk), sneeuwde het weer! Het was dit keer maar licht, en het stopte snel weer, maar het was genoeg om een klein wit dekentje over de stad te draperen. We begonnen de schooldag met ‘Visual Culture’ en de leraar is geweldig! Hij is erg chill en als ik het goed begrijp, gaan we veel kunst en propaganda bekijken, en hopelijk ook tussen verschillende landen. Ik vertelde hem mijn idee voor mijn IP-paper en hij vond het erg interessant (cultureel erfgoed tussen landen).
Na de les gingen Marry en ik boodschappen doen en zijn we terug naar onze kamer in Neredin gegaan. Hier ben ik even gaan slapen, totdat ik een berichtje kreeg van Annelot en Marry die wat wilden gaan drinken in de stad voordat de Tsjechische les begon. Ik was wel in om een nieuw café te ontdekken en dus ben ik opgesprongen en ging ik met ze mee.
In de stad hadden we met Lucile afgesproken die met ons meeging naar café ‘La Fee’. Het was er erg knus en hier heb ik van een gemberthee genoten en de hoop dat die me beter zou maken.
Bij de Tsjechische les aangekomen, zagen we dat er meer en meer mensen zich aanmelden en nu zitten we overvol: er moet een hele rij achterin de klas zitten zonder tafel. Omdat er zoveel animo voor is, wordt de klas misschien in tweeën gesplitst, maar dat kijken we maandag aan. Het was een goede les. We zijn vandaag begonnen met de vervoeging van ‘zijn (byt)’ en ‘doen’ (delat). Af en toe gaat de lerares rond om aan iedereen te vragen een woord te lezen voor de uitspraak. Het is een interessante les.
Hierna hadden we van 16:45-18:15 methodologie, maar niemand had gedacht dat dit ook daadwerkelijk zo lang zou duren als introductie. Hij begon te praten over Griekse goden en mythen en cultureel erfgoed tussen landen – geweldig, helemaal mijn ding dus! Maar helaas was dit gewoon de introductie om te kijken hoe ze vroeger aan bronnen kwamen en hoe ze research deden om historische feiten aan te tonen. Ik denk dat we het niet zo veel meer over deze onderwerpen zullen hebben, maar ik vond het in ieder geval leuk vandaag. Om me heen hoorde ik magen knorren, want we waren alweer een lange tijd bezig met school en de lessen duren anderhalf uur.
Na de les waren we dan ook allemaal helemaal gaar en wilde ik heel erg graag naar huis. Het was mijn bedoeling om te gaan chillen, maar ik kon het niet laten om productief te zijn en dus heb ik mijn huiswerk voor de komende weken dat ik alvast weet in mijn agenda gezet en heb ik alvast mijn Tsjechische huiswerk voor maandag gemaakt, wat maar één oefeningetje was, maargoed.
Ik hoor Lucile praten in de kamer naast me, dus ik ben er nu eigenlijk wel 99% zeker van dat ze in de kamer naast mij woont, haha! Morgen 8u beginnen, dus ik ga nu lekker douchen en slapen. Ajuuu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 83963

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: