3e semester mogelijkheden... de keuze is reuze! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu 3e semester mogelijkheden... de keuze is reuze! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

3e semester mogelijkheden... de keuze is reuze!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

15 Februari 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanochtend heb ik even gestretcht in de sportschool (super grappig trouwens, de muziek in de sportschool is helemaal mijn ding: vanochtend kwam ik binnen en 5 seconds of summer’s ‘Valentine’ stond op, en verder Green Day, Foo Fighters, etc.), waarna ik alvast de tekst voor het vak ‘Visual Culture’ heb gelezen en het huiswerk al heb gemaakt voor dinsdag. Hierna heb ik even een middagdutje gedaan en wilde ik wel een koffietje drinken, dus stuurde ik een bericchtje in de groepsapp en Marijke reageerde. Ik ben toen met haar naar de kantine van de sportschool gegaan, die ruim, modern en redelijk gezellig is opgezet. De koffie was ook nog eens goed! Hier hebben we het over school gehad en kwamen we op het onderwerp van het derde semeseter en aangezien ik nu ‘problemen’ heb voor mijn beurs voor het Verenigd Koninkrijk door de Brexit, zit ik aan een stage in Athene te denken, of eventueel een research track in Mexico! We kregen een mailtje dat er nog een paar plekken over zijn voor Mexico of India en dan spreekt Mexico mij wel wat meer aan.
Thuis aangekomen, heb ik eerst een begin gemaakt aan het boek voor de Islam-klas en ben toen naar de bibliotheek gegaan, waar ik met Marijke en Annelot zou afspreken. Zij gingen precies wat eten en dus ben ik meegegaan naar de Green Bar, nadat ik een ‘detour’ had genomen; ik had per ongeluk de verkeerde afslag genomen en kwam ineens in het park terecht dat vlak naast de uni zit. Ik nam daarna het verkeerde torentje terug omhoog en moest wat verder lopen. Zo heb ik wel wat moois van de stad meegekregen. Het is dit weekend prachtig weer! 9/10 graden met volop zon!
Nadat we weer terug waren gekeerd bij de bibliotheek, heb ik mijn huiswerk voor de Islam-klas afgelezen en heb ik wat rondgegoogled voor stages in Athene. Omdat ik het helemaal niet meer wist, heb ik mr. Kostka gemaild of hij nog ICOMOS-mogelijkheden heeft.
Om half 8 had ik het wel gezien in de bibliotheek en heb in de avond thuis nog wat gelezen en heb ik een architectenserie gekeken over aparte huizen in Spanje.