Andere kant van Olomouc en Koreaanse pannenkoeken - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Andere kant van Olomouc en Koreaanse pannenkoeken - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Andere kant van Olomouc en Koreaanse pannenkoeken

Blijf op de hoogte en volg Leonie

30 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Wat een geweldige film is Point Break. Ik heb er heerlijk op geslapen!
Ik ben altijd weer benieuwd wat er achter de datum van de dag komt.
Vanochtend sprak ik om 8u in het gangetje van het A-gebouw af met Marry en haar vriend Broc (uit Amerika, heeft 7 jaar in Japan gewoond en woont nu vlakbij Brno). We liepen samen naar de sportschool en zijn even een uurtje gaan soorten.
Na de sportschool was het weer tijd om met Anthony te Skypen en heb een goede les “tongue twisters” gedaan voor de uitspraak. Hierna heb ik wat gelezen en heb om 15u buiten even met Gilsun gepraat over wat Straatsburgse klasdingen.
Hierna wilde ik toch graag nog even van het heerlijke zonnige weer genieten, dus heb ik mijn iPod opgezet en ben ik met de tram naar de stad gegaan. Ik stapte uit bij Namesti Republiki en besloot een keer de andere kant op te lopen en dus een andere kant van de stad te onderzoeken. Ik wilde de grote kathedraal bekijken, maar toen ik hierheen liep, liep ik er iedere keer als het ware langs en kwam ik uit bij een stadsparkje dat mooi uitzicht gaf op de kathedraal, dus dat was ook niet erg verkeerd. Ik vervolgde mijn weg naar een klein Russisch-uitziende kerk en heb even naar binnen gegluurd; erg indrukwekkend! Ik liep verder en kwam uit bij een soort hal waar tegenwoordig een supermarkt in gevestigd is, evenals een paar boetiekjes die nu dicht waren (het was inmiddels 17u). Ik greep mijn kans om in een supermarkt te lopen met allemaal Tsjechische producten; geen een product dat ik kende, en heb hier een chocoladereep vandaan gehaald natuurlijk!
In het zonnetje liep ik terug naar de stad (1,4 kilometer) en heb bij Sophie’s een kaneelthee besteld voor mezelf, terwijl ik in een heerlijke stoel zat en mezelf eindelijk de tijd gaf om research te doen naar Mexico. Ik heb een paar wijken bekeken en wat tips gezien over het leven in Mexico dus dat was erg leuk om te doen!
Om 17:45 was ik bij de Billa en kwam voor de ingang heel toevallig Marejke tegen. Toen we naar buiten liepen kwamen we Lucile tegen, hoe toevallig allemaal! Marejke en ik zijn samen terug gegaan naar Neredin. Daar heb ik mijn was opgevouwen, boodschappen opgeruimd en ben ik naar het B-gebouw gegaan om Koreaanse pannenkoeken te eten met Gilsun, Marry, Broc, Marejke en Lucile. Terwijl Gilsun ze maakte (glutenvrij meel, ei, water, verschillende soorten ui, sommige vis en chili poeder) stonden we allemaal in de keuken te kletsen en wanneer er een van het vuur kwam, werden ze in pizza stukken gesneden en aten we ze heerlijk op. Hierna gingen we naar Gilsun’s kamer en hebben we gezellig gekletst, de trip naar Boedapest geboekt (auto en accommodatie) en heb ik aangegeven dat ik soortement vroeg moet slapen en daar hadden ze gelukkig respect voor en krijg ik een goed bed en goede kamer als het goed is in de AirBNB. We speelden een woordspelletje met gebaren en mijn team met Broc en Gilsun had gewonnen! Het was een erg gezellige avond en ik was pas 23h30 terug in mijn kamertje om lekker te slapen, eindelijk zonder gegil om me heen.