Leonie in de jongenskleedkamer -whoops! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Leonie in de jongenskleedkamer -whoops! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Leonie in de jongenskleedkamer -whoops!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Wat een vroege vogels waren we weer! Marry en ik zijn dit keer om 7u naar de sportschool gegaan, want voor 9u moesten we onze dekbedden verversen. Op de sportschool raakte ik in gesprek met Marry’s Chinese buurmeisje en toen ik vroeg waar ik in China ooit heen zou moeten, was het antwoord Bejing. Ook zei ze de naam van een stad waar je panda’s zou kunnen zien, maar natuurlijk heb ik geen idee meer wat ze zei. Na het sporten wilde ik mijn kleedkamer in, maar stond er ineens een signaal dat het nu de jongenskleedkamer was (jongens van 15-16jr trainen basketbal in dit gebouw en gebruiken onze kleedkamer af en toe en dan is er dus een blad op de deur) en dus kon ik er niet meer in om mijn spullen te pakken. Ik heb aan de balie gevraagd hoe het zat, en ze deed de deur voor me open en ik kon mijn spullen pakken.
Na het sporten kregen Marry en ik helaas de lelijke oranje dekbedden (we dachten dat dinsdag blauwe dag was, maar helaas) en heb ik weer ontbeten en wat onderzoek gedaan naar een boek dat ik voor nationalisme ga lezen.
Om 11u heb ik Marry en Gilsun getroffen in Coffee Library en heb ik een chiapudding en koffie genomen, want ik heb weer die rare hoofdpijn met extreme hongeraanvallen – yay.
Bij nationalisme (11h30-13h) hadden we het over Roma in Czechoslovakia en het was erg interessant. Na de les besloten we een kleine picknick te houden in het park, omdat het zulk mooi weer was. Ik heb bij Bistro Krava wat gehaald en liep naar de burgerplace waar ik Gilsun en Marry zou ontmoeten, maar helaas was ik bij de verkeerde plek. Vandaar dat ik de hele stad weer door moest lopen en ik heb ze uiteindelijk in het park ontmoet met Annelot. Hier hebben we naast het riviertje ons eten opgegeten en even wat bijgekletst. Ik wilde hierna wel weer naar huis, maar de rest bleef in de stad, vandaar dat ik zelf terug ben gegaan.
Hier heb ik nog een hoofdstuk gelezen van mijn Islam-boek en heb ik onderzoek gedaan naar waar mijn hoofdpijn nu vandaan kan komen, en ik ben er 99,9% zeker van dat het van soya komt, dus daar ga ik nu maar weer even mee ophouden. Marry mag mijn tofu hebben denk, haha.
Om 17h hebben we een meeting gehouden van het project Europa Day in Marejke’s kamer en hierna heb ik weer geskypt en gegeten met ma. Ik probeerde een nieuw artikel van nationalisme te lezen, maar ik was toch best wel moe. Vandaar dat ik het bij 6 pagina’s heb gelaten, de verhaaltjes heb bijgewerkt en de laatste aflevering van 13 November Parijs attacks heb gekeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 83888

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: