Geslagen worden met Paastakken?! Ik pas! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Geslagen worden met Paastakken?! Ik pas! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Geslagen worden met Paastakken?! Ik pas!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanochtend ben ik om 7u al naar de sportschool gegaan, want ik wilde graag wat tijd nemen om te ontbijten voor mijn les Visual Culture begon om 9:45. Ik besloot een extra acht minuutjes te nemen en daarom de andere tram te nemen, zodat ik een stukje moest lopen door de stad in de zonnestralen, en dat was totaal niet erg, want ik was precies op tijd in de les. Het ging vandaag over stripboeken en hoe academische schrijvers stripboeken tegenwoordig gebruiken om dingen visueel over te brengen – niet helemaal mijn ding, maar het deel over kastelen en slotten vond ik dan wel weer tof.
Daarna ben ik naar huis gegaan om te koken en wat Tsjechisch te leren, want test numero 4 stond op het menu om 15h. Maar eerst ging ik met Lucile weer terug naar school om met Marry af te spreken bij de Coffee Library (weer lekker buiten zelfs zonder mijn leren jasje!) om over enquête-vragen na te denken voor de les Methodologie van vandaag. We hadden negen vragen bedacht en zijn naar Tsjechisch gelopen.
De toets ging weer erg goed! Ik was weer als een van de eersten klaar (als dat maar een goed teken is) en daarna hadden we best wel fun met de klas! De lerares brengt altijd een leuke sfeer en kwam met Paastradities aanzetten. Ook in Tsjechie versieren ze paaseieren, maar het rare was wel dat jongens meiden slaan met gevlochten paastakken om de jeugdigheid en vruchtbaarheid te stimuleren op Tweede Paasdag. Nou, ik weet wel dat ik graag binnen blijf op maandag, hahah!
Na de les liepen we naar het andere gebouw om bij Methodologie met Excel te werken voor enquetes. Mijn programma was in het Nederlands en ik was gewend om met een Engelse versie te werken, dus het duurde even voordat ik het begreep en het kon volgen, maar uiteindelijk ging het goed.
Na de les zijn Annelot en ik alleen naar huis gegaan, want de rest ging boodschappen doen en uit eten en weet ik niet allemaal, en dus hebben we het over stages en Mexico gehad.
Thuis heb ik gewerkt aan mijn minorities presentatie, want Linda had haar deel al af en ik wilde niet achterlopen. Dit duurde tot 22h in de avond en toen ik niet meer helder na kon denken, besloot ik zo’n twintig minuutjes een serie te kijken en lekker te gaan slapen.