Koude regenachtige dag - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Koude regenachtige dag - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Koude regenachtige dag

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 September 2013 | Frankrijk, Besançon

"Photographs and Gasoline" van Framing Hanley was het eerst wat ik vanmorgen hoorde. Het was 6:55 en ik kon echt mijn bed niet uitkomen. Even gauw ontbijten en de tijd vloog voorbij, want ik kon niet kiezen wat ik aan zou doen vandaag :p Toen ik mijn gordijnen opendeed, zag ik dat het regende... top, wat een motivatie om naar school te gaan zo op de maandagochtend -.- Toen ik Shirley en Fatima tegenkwam, zeiden ook zij dat ze moeite hadden met opstaan en dus hadden we allemaal blijkbaar evenveel zin om naar " marketing relationnel" te gaan. Zoals in de meeste gevallen stonden de meeste mensen van onze klas al te wachten voor het lokaal. Toen we het lokaal binnengingen, zagen we dat het nog harder aan het regenen was. We hadden geluk dat we niet echt nat geregend waren.. het is ook maar 2 minuten lopen vanaf onze kamers. De les was van 8 tot half 11. Het was erg moeilijk om onze concentratie erbij te houden, aangezien de leraar mega snel praatte! Gelukkig heb ik enkele dingen meegekregen en heb ik geprobeerd aantekeningen te maken. Na de les gingen we alle drie naar onze eigen kamers om te lunchen. Ik heb lekkere aspergesoep op met tosti's. Om half 2 hadden we een afspraak met mevrouw Piaget over de nieuwe vakken die we gekozen hadden. Gelukkig ging dit snel en gingen we van half 3 tot 4 weer even naar onze kamers. Nu keek ik opnieuw het filmpje die Marloes voor me had gemaakt. Vol nieuwe energie ging ik naar mijn laatste vak voor vandaag: géopolitique. Dit keer zaten de 3 andere Nederlanders uit Maastricht er ook bij (we gaan alleen niet zo erg met elkaar om). Opnieuw werden er pogingen gedaan om aantekeningen te maken en de les te begrijpen door Fatima, Shirley en mij, maar of het nu echt nut heeft gehad..? Nee grapje, we hebben vast wel wat opgestoken van de les. Het was maar een uur lang, dus om half 6 zaten we weer thuis en had ik enorme honger! We hadden afgesproken om bij Fatima te eten, maar we moesten eerst wachten totdat ze terug was uit de intermarché.. Uiteindelijk aten we om 7 uur pas. Terwijl Fatima spaghetti aan het maken was, gingen Shirley en ik treintickets zoeken voor naar Dijon en Parijs. Zwitserland blijkt ineens heel duur te zijn, helaas! Dijon is een koopje! (al zeggen we het zelf). Het is zo'n 12 eurie heen en 12 eurie terug :) Parijs is een stuk duurder: 60 heen en 60 terug. Daarom gingen we kijken voor tickets naar Parijs in november. Dan zal er toch vast wel een kerstsfeer hangen?? :D Van deze prijzen werden we wat blijer: ongeveer 30 euro heen en 30 euro terug. We hopen dat te kunnen boeken voor eind november! Dit weekend willen Shirley en ik graag naar Dijon. Het blijkt dat je daar goed kan shoppen?? Zo te zien wordt het dan redelijk weer, dus ik denk wel dat het doorgaat. Toen kwam Fatima met heerlijke spaghetti aan. We aten het op, terwijl ze een film aan had gezet. Volgens mij heette die "It's a boy girl thing". We keken een stukje en Shirley en ik gingen om 8 uur naar huis. Het was erg koud vandaag, dus heb ik een lekkere warme douche genomen, waarna ik een heerlijk kopje chocolademelk voor mezelf heb gemaakt :) Nu zit ik nog met een paar mensen te chatten, maar ga zo snel slapen. Morgen weer een lange dag als het goed is!! Bisous!

  • 17 September 2013 - 19:56

    Eveline Verkade Van Der Ende:

    Hey Leonie,

    Hier is het weer niet beter. Het wordt echt herfst.
    Je hoeft gelukkig maar 2 minuten te lopen naar school.
    Ik dacht dat je tussen de middag warm zou eten op school. Je hebt toch restaurant bonnen?
    Is het vanavond weer feest met de internationale studenten? Probeer maar veel contacten te maken voor hen is dat ook leuk om wat van jullie te horen, het is natuurlijk wel even wennen maar je zal zien dat het afscheid nemen van de andere studenten in december misschien wel moeilijk kan worden.
    Je had wel op tijd je najaarskleding daar, het kan inderdaad ineens koud worden.
    Heel veel succes op school en anders vraag je of de "fransen"het uitleggen
    Fijne avond met elkaar en lekker slapen in je gezellige kamer.
    Hele lieve groetjes van ons; xxxxxxxxxxxxxxx pa en ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 84260

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: