Sneeuwvrij! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Sneeuwvrij! - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Sneeuwvrij!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

21 November 2013 | Frankrijk, Besançon

Het eerste wat ik vandaag deed, was de gordijnen een klein stukje opendoen en ik zag iets wat mij blij maakte: SNEEUW!! Alle bomen en het grasveld waren wit :D Ik probeerde vandaag voor het eerst 'fromage blanc' en het was eigenlijk gewoon Griekse yoghurt; super lekker dus! Om 10 voor 8 kwam Shirley naar mijn kamer en ze vertelde me dat de les waarschijnlijk niet doorging van marketing international. De leraar kon het waarschijnlijk niet halen door de sneeuwval. Daarom besloten we naar histoire de la publicité te gaan (dat is op dezelfde tijd en maar 1 uurtje). We liepen door de sneeuw en konden genieten van de witte wereld. Bij histoire waren er niet veel mensen en waren er veel 20 minuten te laat. Omdat Mr. Scotto wachtte op de meesten, hadden we niet veel lestijd meer over. Onder de les lazen we op fb dat de les van marketing international verschoven was naar 10 uur. We besloten eerst toch naar huis te gaan. Beneden bij het gebouw Rousseau maakten Shirleeeh en ik nog een paar fotootjes in le schnee. Boven aangekomen, zagen we dat de les helemaal niet meer doorging en waren we dus eigenlijk sneeuwvrij. Timo, Shirley en ik gingen naar de stad om een warme wafel te eten; wel zo toepasselijk met dit weer :). Het zag er allemaal super uit! Alleen toen we in de stad waren, was de sneeuw daar al weg: er was al veel zout gestrooid volgens mij. Toen we bij de kraam "crêpes et gaufres" aankwamen, stond die nog niet eens aan! De vrouw kwam naar buiten en we bestelden 2 wafels. Ik een normale met poedersuiker en Shirleh met nutella. Ik vond hem erg lekker! Alleen had ie nog wat warmer gemogen :). Daarna gingen we weer terug naar 'huis' en nam ik boterhammen als lunch. In de middag was ik van plan hw te doen, maar de verhalen die ik las voor mijn research online vond ik blijkbaar zo saai en slaapverwekkend dat ik besloot te gaan slapen. Uiteindelijk was dat ook langer dan ik wilde, haha. Van 2 tot 5. Daarna nog even research gedaan. Om 7 uur maakten we ons klaar om pizza te gaan halen! We gingen naar beneden en liepen naar het restaurant toe: het licht was uit -.- Op de een of andere manier was die vandaag niet open :( Dus gingen we maar weer terug naar Théodore. We hadden helemaal geen zin in hetzelfde eten als altijd, dus besloten we naar de stad te gaan. Daar gingen we naar een kebab-tent zoeken. We hadden er uiteindelijk een gevonden op het grote plein. Toen we de hoek omliepen, zag ik de lichtjes daar allemaal al aanstaan. Het ziet er super gezellig uit! De kerstmarkt is zo goed als af: een treintje met dennenbomen voor de kindjes, houten huisjes met spulletjes, een fontijn met kerstlichtjes en een boog met "Marché de Noël" erop. Bij de kebab-zaak nam ik een lekker broodje (noem het maar een brood, haha) kebab en patatjes met cola. Het was lekker! Na afloop zat ik wel mega vol, haha! We liepen terug naar de auto en thuis was ik om 9 uur ongeveer. Daarna rustig aan gedaan met in mijn kamer de kerstlichtjes aan en buiten sneeuw! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 84273

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: