Partypooper - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Partypooper - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Partypooper

Blijf op de hoogte en volg Leonie

11 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Het was weer een sportief begin van de dag – sorry dat het begin van ieder verhaal vrijwel iedere keer hetzelfde is, haha. Half 8 was ik al op de sportschool te vinden en volgens mij beginnen we elkaar al te appreciëren die er zijn. Het leek alsof het meisje dat er altijd is en de jongen achter de balie me al opwachtten, haha. Ik heb vandaag trouwens ook weer een nieuw maandabonnement geregeld.
Thuis heb ik verder gewerkt aan mijn onderzoek en heb ik mijn buurmeisje geholpen 2 boeken van Islam op haar computer te zetten – lang leve mijn USB-stick!
Om half 1 ben ik haar Globus gegaan en heb ik weer twee tassen vol mee teruggenomen – na het betalen natuurlijk. Thuis heb ik gekookt en merkte ik dat er GLUTEN in mijn groentenpakket zat. Mehhh, ik heb het toch maar opgegeten; kijken hoe het gaat. Geloof het of niet, maar na mijn lunch werd ik enorrrrrm moe en ben ik toch maar naar school gegaan zonder middagdutje – wat een fout!
Bij de Islam-klas viel ik soortement in slaap, terwijl het helemaal over mijn onderwerp ging (denk ik; mijn onderwerp staat nog niet vast): het Ottomaanse Rijk en kruistochten. Na de les heb ik met de leraar nog wat besproken over mijn onderwerp en ben ik naar de Tsjechische les gegaan. Dit was een leuke les. We gingen spelletjes spelen met het tekenen van woorden. Ik zat in de groep met een Franse, Nederlandse, Portugees, en twee Japanners.
Het was eigenlijk de bedoeling om na de les ergens te gaan eten en dan naar het welkomstfeestje voor studenten uit Nebraska te gaan, maar Lucile vroeg of het wel goed met me ging, omdat mijn ogen zo verschrikkelijk rood waren. En dit bracht me tot de conclusie dat het wel beter was om naar huis te gaan. Ik vraag de afgelopen dagen veel te veel van mezelf en heb ook nog veel te veel te doen. Om dan tot laat in de stad te blijven terwijl ik amper rechtop kan blijven staan is dan toch niet zo’n strak plan. Daarom ben ik lekker naar de tram gelopen en kwam 7 net aan. Thuis heb ik het document voor het derde semester doorgenomen (die is vanmiddag naar ons gestuurd) en kom er nu op uit dat Krakow of Udine toch ook wel erg tof zou zijn. Hier kan ik mijn eigen onderzoeken doen en ik denk dat het helemaal wat voor mij is. Dan kan ik eindelijk schrijven!! Ik heb ook filmpjes gekeken van Mexico, Krakow en Udine en het is allemaal tof. Nu zegt Karin dat ze Mexico misschien toch niet gaat accepteren… wat betekent dat ik misschien een plekje heb (als we het goed spelen), maar dat betekent ook dat we niet samen zullen genieten van Mexico!
Om 9u was ik al in mijn bedje te vinden… heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 83835

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: