Winterse lente - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Winterse lente - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Winterse lente

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 Mei 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Zo, dat ging een heel stuk beter vandaag!
Ik ben van 21-22h even wakker geweest en omdat ik niet kon slapen door de benauwdheid, heb ik op zijn kop gestaan en oefeningen gedaan, gerold, en had ik nog een stukje gelezen. Bedankt, fruit!! (sarcastisch). Daarna heb ik heerlijk geslapen en werd ik om 6u door mijn wekkertje gewekt. Ik heb rustig de oefeningen gedaan die ik gisteravond heb opgezocht en daarna ben ik in mijn bed verder gaan werken aan mijn IP-rapport; het Europese (en denk het belangrijkste) deel.
Ik had al in mijn hoofd dat als ik me goed genoeg zou voelen, dat ik naar Jak Lusk zou gaan voor een ontbijt, en dat deed ik. Om half9 ben ik de tram in gegaan en heb ik heerlijk mijn gewoonlijke acai ontbijtje bestel, dit keer weer met koffie. Mmmmm!!! Mijn focus was nog niet helemaal de oude, maar sowieso een heel stuk beter dan gister (gister 5 procent, vandaag 80) en dus heb ik redelijk gewerkt aan mijn rapport.
Trots stapte ik uit het café en besloot wat tomaatjes te halen bij BILLA. Zo neem ik langzamerhand afscheid van de stad.
Ik wilde naar huis met de tram, maar ik voelde me goed genoeg mijn lies te trainen door een stukje te wandelen naar huis. Ook dit ging goed! Het was me wel echt een partijtje koud vandaag, zeg! Gevoelstemperatuur van 9 op zijn hoogst, met wind en regen. Ik liep in mijn winterjas met winterkleren en sjaal en beanie op. Nou, dat zegt genoeg denk ik zo!
Thuis heb ik verder gewerkt en heb ik ook een lunch naar binnen weten te werken. Ik ben een stukje minder misselijk vandaag! Ik werd weer moe en lamlendig om 14h, maar had eigenlijk afgesproken om in de Coffee Library te studeren vandaag, dus moest het er toch maar eens van komen.
Om 15h nam ik de tram nadat ik een beginnetje had gemaakt aan mijn koffer, en ontmoette Marry en Lucile in de Coffee Library. Ze waren al druk aan het werk. Ik bestelde een gemberthee en ben naast ze gaan zitten met mijn laptop. We hebben eigenlijk de hele tijd gestudeerd, totdat Marry en ik teruggingen om 17u, want we hadden honger en zouden eerst nog naar de sportschool gaan voor stretches.
En we hebben dit werkelijk waar gedaan. De laatste keer sporten in Baluo! “Dit is je laatste keer” zei de meid achter de kassa, en het was een geluk dat ik kon vandaag, want ik twijfelde of dit mijn laatste dag was, of dat het de dag zou zijn om een nieuw abonnement aan te schaffen. De guy achter de balie die ik al een tijdje niet had gezien en die er normaal wel zat, zeiden we gedag en zo was het cirkeltje rond van gedag zeggen tegen de “normale” dingen in Olomouc.
Na de sportschool wilde ik gaan douchen, maar mijn buurmeisje Alix vertelde me dat het haar speet, maar dat mijn handdoek zeiknat was geworden omdat ze haar was erboven liet drogen, maar de radiator deed het niet, haha. Niet getreurd, ik ben niet zo moeilijk. Ik kon dus kiezen tussen a) een zeiknatte handdoek, b) een handdoek uit de was die er al een tijdje ligt oops, en c) een handdoek die de hele tijd over de grond slingert die fungeert als “yogamatje”. Raad maar welke ik heb gekozen.
Na het douchen heb ik gegeten en heb ik met pa gebeld. Ik was redelijk wakker toen ik met hem belde, maar om 21h kakte ik natuurlijk alweer in en ben ik snel gaan slapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 84128

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: