Weer op weg naar Tsjechië! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Weer op weg naar Tsjechië! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Weer op weg naar Tsjechië!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

20 Juni 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanmorgen werd ik voor een laatste keer wakker in mijn Nederlandse bedje voordat ik weer naar Tsjechië zou vertrekken! Wat heb ik het heerlijk gehad de afgelopen weken (Om mijn huiswerk en IP-voorbereidingen heen, heb ik veel geregeld voor Mexico en heb ik vooral genoten van strandwandelingen en familiebezoeken. Het hoogtepunt was toch wel het weekendje bij mij thuis met Camilla, Iida en Arianna, met onze uitjes naar Den Haag en Delft en een enorm hete stranddag!).
Snel maakte ik me klaar en na een koffietje en ontbijtje met ma op de bank, kwam pa me om 7:45 ophalen om naar Schiphol te gaan.
Onderweg viel het mee met de drukte en om zo’n 9u arriveerden we op Schiphol. We dronken een koffietje bij Starbucks (hij filter en ik espresso) en daarna ben ik soepeltjes door de douane gekomen; er was bijna niemand en de mensen waren erg aardig. Ik liep door naar lounge M om te wachten op het nummer van de gate en begon alvast wat te lezen in de paper van een Chinees meisje uit mijn groepje voor de IP.
Het vliegtuig had een kwartiertje vertraging, en na wat laatste sms’jes ging ik om 11:10 de lucht in na door de Nederlandse miezerregen en 19 graden naar het vliegtuig van EasyJet te hebben gelopen. Ik heb hier de paper afgelezen over Europese films vs Hollywood blockbusters (niet helemaal mijn interesse, maar het was prima) en om 12:20 landde ik weer op Tsjechische grond in Praag. Het was prachtig weer!!
Op het station heb ik mijn koffer een paar keer omgegooid om er dingen in en uit te halen, ben ik weer naar mijn vertrouwde BILLA geweest om wat snacks te kopen voor de dag, aka “lunch” en daarna ben ik met de AirPort bus naar Praag station gegaan, waar ik mijn koffer in een kluisje heb weten te krijgen. Onderweg heb ik met mijn klasgenootjes van Straatsburg gecommuniceerd zodat we op de goede plek konden afspreken in Praag.
Vanaf het station ben ik op gevoel naar se stad gelopen en ik moet zeggen dat ik momenteel aardig de weg weet! Het was zo heet (28 graden) dat ik wel een drankje had verdiend, vond ik zelf, en dus heb ik bij Starbucks een heerlijke Cold Brew gehaald met ijsklontjes. Top!
Ik liep naar de Charles Bridge en zag daar Arianna, Gulnur, Iida en Mathilde. Wat een leuk weerzien, ook al had ik Iida, Arianna (en Camilla) een maandje geleden in Nederland verwelkomd voor een weekendje bij mij thuis. Samen liepen we naar de andere kant van de brug en op het midden liepen we Daan, Julia, Lucile en Guillaume tegemoet. Na nog meer plakkerige hugs zijn we samen verder gelopen en de sfeer was gelijk geweldig. Het was weer precies hetzelfde als de laatste weken in Straatsburg en dit was het moment dat we denk allemaal wisten dat we echt voor eeuwig vrienden blijven. We maakten het onze missie om Iida over te halen om het vierde semester naar Straatsburg te komen, want de rest van deze groep was dat allemaal al van plan. En ik moet zeggen dat het overhalen erg goed ging, haha.
Arianna was onze persoonlijke tour guide omdat zij in de zomer van 2017 in een hostel in Praag heeft gewerkt voor 2 maanden. De eerste echte stop was bij de John Lennon wall, waar we gelijk leuke foto’s hebben genomen. Vervolgens zijn we naar de Shakespeare boekenwinkel gegaan (waar ik met Annelot en Marejke was geweest en een boek van Paolo Coelho had gekocht) en heb hier wederom een boek gekocht, want ik wilde graag dat iedereen wat erin zou schrijven. Het is weer een boek van Paolo geworden, maar door de hitte (denk) heb ik zijn achternaam totaal verkeerd gelezen en is het nu “Cognetti” geworden. Ik heb een boek van een totaal andere schrijver gekocht haha. Maar hij lag naast Paolo Coelho en de achterkant leek op een boek van mijn favoriete schrijver, dus ik vind het goed.
Hierna hebben we in een park gechilld waar een concert bezig was en er de hele tijd een pauw doorheen kakelde, als een soort harmonie. Het was geweldig. Hier heb ik mijn boek rond laten gaan en heeft iedereen die er was wat ingeschreven. De pauw kwam nog even om ons heen lopen en hier genoten we volop.
Om 19h had Iida een tattoo-afspraak voor een fietsje op haar enkel voor het Groningen-semester (omdat het goedkoop is in Tsjechië) en Arianna ging met haar mee. Julia, Daan, Lucile, Mathilde, Guillaume, Gulnur en ik hebben toen bij de astronomische klok gechilld en niet veel later kwam er een bandje naast ons spelen die door iedereen werd aangemoedigd en later werd weggestuurd door de politie. Dat was precies de tijd dat we naar het restaurant gingen waar we met Iida, Arianna, Camilla en Bella hadden afgesproken. We hadden een grote tafel met zijn allen en de meiden hadden geregeld dat ik gluten- en melkvrij kon eten. Even later kwamen Bethany en Maria ons vergezellen voor een drankje en kwam Karin ook regelrecht van het vliegveld om zich bij ons te voegen.
Nu namen we natuurlijk de tijd om Karin over te halen om het vierde semester naar Straatsburg te komen, haha. En ook dit ging de goede kant op!! En Maria heeft me het kerstcadeau gegeven dat ze was vergeten in Straatsburg, haha!
We hebben een heerlijk en gezellig diner gehad, waarna Arianna, Iida en ik naar het station zijn gegaan met een uber. We moesten door de regen lopen maar konden snel overdekking vinden. Op het station haalden we mijn koffer uit de kluisjes en namen we de metro naar hun AirBNB (dat ook van Bella en Camilla was). Het was maar even lopen officieel gezien, maar het was volgens Google via donkere paadjes omringd met bomen en dat was natuurlijk vragen om problemen, dus zijn we met een omweggetje er alsnog gekomen.
Na een douche ben ik heerlijk om 0:30 gaan slapen. (We hebben het bed wat geïmproviseerd; ik mocht op de bank/bed in de keuken - zij lagen met zijn vieren in de slaapkamer naast me - en dus had ik even mijn eigen plekje. Omdat de ramen openstonden was het een beetje nat, maar met de regenjas van Arianna als ondergrond en een kussen onder mijn benen ging het prima, nog goed voor mijn heup ook!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 83814

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: