Vermoeiende schooldag en porty - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Vermoeiende schooldag en porty - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Vermoeiende schooldag en porty

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 September 2013 | Frankrijk, Besançon

Vandaag was het opnieuw erg lastig om uit bed te komen. Na wat cruesli met yoghurt te hebben gegeten, was het toch echt tijd om naar school te gaan. De les begon om 8 uur en was om 10 uur afgelopen. We waren echt kapot!! We hadden een afspraak met Piaget om 10 uur, maar wisten eigenlijk niet precies meer waar het was.. ^^ De school bestaat uit verschillende gebouwen met ieder hun eigen afdeling. We wisten dat we in lokaal 210 hadden afgesproken, maar "was het nou in ons gebouw of het hoofdgebouw??" We zijn overal een paar keer geweest en we werden alleen maar moeër (elke keer 2 verdiepingen trappen op, weer 2 naar beneden en naar andere gebouw 2 verdiepingen trappen op en weer naar beneden en opnieuw naar het eerste gebouw, etc.) Uiteindelijk besloten we haar te sms'en en net toen we op het punt stonden weg te gaan, kregen we een sms'je terug. We gingen naar de plek waar we opnieuw hadden afgesproken en toen vertelde ze ons dat ze les had tot half 11 -.- Het was dus niet onze schuld! We gingen zo snel mogelijk allemaal dingen regelen en we waren om half 12 thuis. We wilden alle drie zo snel mogelijk slapen! Ik viel binnen 5 minuten in slaap en had om 1 uur mijn wekker gezet. Even een paar tosti's naar binnen gepropt en weer naar school. Toen we op school aankwamen om 2 uur, gingen we het lokaal in. Daar zat de klas waar we erg vaak les mee hebben al te wachten. Toen we wilden gaan zitten, zeiden ze dat de les is verplaatst van 2 tot half 6 naar 3 tot half 7!! We hadden dus nog een uur langer kunnen slapen of rustiger kunnen eten.. We gingen in een kleine kantine zitten met z'n 3en (er was verder niemand) en wachtten tot het 3 uur was. Toen gingen we weer het lokaal in. We wachtten op de leraar (die overigens te laat was) en stelden ons voor als Erasmus studenten (dit deden we op de gang). Hierna ging die leraar naar binnen en bleven wij 1 seconde op de gang staan en lagen in een deuk! Ten eerste waren we super melig geworden door het wachten en Shirley en Fatima vonden dat hij op een minion leek van de film "Verschrikkelijke Ikke". Ik vond dat hij leek op Dr. Evil van Austin Powers xD. Het vak heette "Stratégie de communication (digitale)". Gelukkig was deze leraar de eerste die het lesgeven snapte en maakte een beetje gebruik van een PowerPoint-presentatie. Hierdoor was het voor ons een stuk makkelijker te begrijpen. Wat hij in 3,5 uur heeft verteld, had hij in een uur kunnen vertellen. Het ging over Facebook etc. Op slot waren we het echt helemaal zat en gingen we tekeningetjes maken in onze schriften. Aan het einde van deze o-zo-leuke les zei deze leraar ook nog dat we een rapport moeten gaan inleveren voor over een paar weken en dat we groepjes moeten maken. Die zouden we morgen dan moeten hebben. Maar... we kenden niemand van onze klas!! En ook hier moesten we uit elkaar. We zien morgen wel :p We wilden zo snel mogelijk weg van de school en eten! We wilden het restaurant wel eens proberen. Daar aangekomen, haakte Shirley af en probeerden Fatima en ik het menu: soort van rijst met vis en vieze groenten, een blaadje sla en een yoghurt en een appel voor €3,15. Het was te doen, maar het was niet erg lekker. De yoghurt (van Danone :D) en appel waren wel erg lekker. Hierna gingen we lekker naar huis en gingen we ons klaarmaken voor de avond: het was namelijk weer ESN-avond in Besançon (buitenlandse studentenfeest). Fatima voelde zich helaas niet zo goed en bleef thuis. Na wat getwijfel gingen Shirley en ik samen met de bus. Hiervoor gingen we nog even snel mijn internet op mobiel activeren (hij doet het! :)) In Besançon aangekomen, regende het! We renden naar de ingang van de Bar de l'U en gingen naar binnen. Hier hebben we met één Nederlander uit Maastricht gepraat en nog 3 Fransen. Het was mega druk! We namen de bus terug om kwart voor 12 en sliepen rond half 1.