Weer terug naar la France - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Weer terug naar la France - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Weer terug naar la France

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 November 2013 | Frankrijk, Besançon

Ik heb een hele leuke week gehad in Nederland! Bedankt voor iedereens gezelligheid. Ik ben naar heel veel plekken geweest en heb veel mensen gezien :)

Vanmorgen werd ik om 9 uur wakker in mijn oude vertrouwde kamertje in Nederland. Ik ging ontbijten met pa, ma en Robert. Daarna pakte ik mijn laatste spullen en haalde alles naar beneden met pa en ma. Het was een heel gedoe om alles in de auto te krijgen! Het paste gewoon echt niet. En we moesten ook nog ruimte over houden voor Shirley's spullen. Ma en ik hebben een aantal dingen van mij uit de auto kunnen halen, maar eigenlijk kon ik niet veel missen: gewassen kleren etc. Sinterklaascadeau's, kerstdingen, warme vesten, Nederlandse boodschapjes, etc. :) Het regende hard, maar zeiden Robert gedag en vertrokken. We gingen eerst Shirley ophalen met haar spullen. De auto zat bomvol en we zaten zelfs op dingen xD. De reis kon beginnen.. We stopten ergens in België (denk ik). Het was zo'n 1 uur. Daar gaf ma lekkere broodjes en aten we die buiten op. Althans, dat probeerde ik, maar ik had het veel te koud, dus ging ik weer in de auto zitten. Het was zo'n 9 graden. We gingen verder. In Luxemburg gingen we tanken. Toen we in de auto links van ons keken, zagen we een paar jongens in bourgondische kleding met een levensechte speer op hun dak... We kwamen niet meer bij! We zagen steeds meer van zulke mensen in auto's links van ons, maar niet met een speer :p. Ze zagen dat we keken en lachten en ze deden hetzelfde, haha. Even later stopten we bij een parkeerterrein en toen we de auto parkeerden, kwam er een auto naast ons staan. En jahoor.., het was precies de auto met de speer! Ik wist niet hoe snel ik daar weg moest gaan uit de auto, dus ging ik met mijn hoofd naar beneden, lachend naar buiten. Aan de andere kant van de auto peuzelden we een heerlijke appelflap op. Binnen in een soort hal stond de halve club Vikingen/bourgondiërs weer en moesten we weer lachen, haha. We stapten de auto weer in en de tocht ging verder. We reden en reden en rond vijven werd het langzaamaan donkerder. Helaas deed het navigatiesysteem het niet zo goed, dus reden we vooral op het laatste stuk nog wel eens verkeerd. Ook was het al donker, dus werd het er niet makkelijker op. We kwamen zo'n 7 uur aan bij het hotel. Het was een mooie, ruime kamer! Hier hebben we even de spullen gedropt en we gingen naar de stad, op zoek naar een restaurantje. We liepen door wat straatjes, met Shirley en ik voorop. We hebben in een straatje gegeten met de meeste restaurantjes.. verder heb je hier niet heel veel. We zijn beland bij een pizzeria. Ik had een vispizza. Hij was erg lekker! We waren alleen wel een van de enigen die er waren en het licht staat hier feller dan in Nederlandse restaurantjes. Bij het betalen, mompelde de barman wat, dus was het nogal een taak om hem te verstaan. Hij dacht dat we Duits waren, maar toen die hoorde dat we Nederlands waren, vond ie het volgens mij allemaal wat leuker! Hierna besloten we weer terug te gaan naar de auto en met de auto naar de Citadelle te gaan. Nu zagen we de stad in de avond van boven. Het was erg leuk! Toen hebben we Shirley afgezet bij de campus en gingen we alle spullen naar boven tillen.. dat was me wat! M'n kamer stond weer helemaal vol :p. We besloten het even te laten staan voor wat het was en door te gaan naar het hotel. Hier gingen we vrijwel meteen slapen, want ook dit was weer een lange dag.