Zombie aanval - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Zombie aanval - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Zombie aanval

Blijf op de hoogte en volg Leonie

28 Februari 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Het werd gister nog wat later dat ik ging slapen, want had helemaal zin om onderzoek te doen naar van alles en nog wat.
Vandaag startte ik de dag weer met een bezoek aan de sportschool met Gilsun. Het ging erg goed! Ik heb een balletje ontdekt dat enorm diep in mijn heup de spieren uit elkaar kan draaien, en volgens mij helpt dit enorm tegen de misselijkheid en het concentratieverlies!
Toen we terugkwamen bij ons gebouw, deed Lucile haar raam open omdat ze ons hoorde praten en zo konden we haar gedag zeggen, want ze gaat naar Straatsburg tot en met zondag. Ik ben stiekem een beetje jaloers… bedenk je nu eens dat je heerlijk in Straatsburg kunt lopen dit weekend?! Maargoed, ik wens haar natuurlijk veel plezier. Ik ga er ook wat van maken hier in Olomouc.
Ik heb snel gedoucht en sprak met Marry af om een ontbijtje te scoren bij de Coffee Library. Hier heb ik een heerlijke chocolade chia pudding weten te scoren met een espresso lungo. Het was wel grappig, want bij de counter zei de jongen achter de balie: ‘jij wilt zeker een espresso lungo’… ik heb volgens mij al een reputatie hier, haha. Marry en ik praatten wat en ik vroeg haar naar Amerika. Ze vindt dat ik eens langs moet komen. Zij wil overigens van de zomer ook langskomen in Nederland met haar vriend.
Hierna zijn we naar de bibliotheek gegaan en heb ik verder onderzoek gedaan naar cultureel erfgoed. Misschien is het erg laat opgemerkt, maar ik heb nu pas door dat terroristenaanslagen op de 11e van de maand gebeuren. Toen ik dit in mijn hoofd had, dacht ik aan de terreuraanslag in Straatsburg en warempel, die was ook op de 11e! Ik heb ook mijn emigratie geregeld.
Ik had beloofd met Marry te lunchen, maar die had les tot 14:45, dus ik moest even wachten. Met aardige honger liep ik door de stad om de rest te zoeken; ik voelde me net een zombie op zoek naar eten. Natuurlijk liep ik helemaal verkeerd, want technologie is niet mijn beste punt en dacht dat ze ergens anders waren. Ik gebruikte de tijd om heerlijk even door het park te lopen en ik ontmoette Marry uiteindelijk achter de bibliotheek (ik was dus helemaal voor niets een ommetje gaan maken, haha) en we gingen alvast naar het Indiaanse restaurant waar ik een keer in de avond was geweest, want we hadden enorme honger allebei. We bestelden alvast en de Annelot, Marijke en een Franse vriend van hen kwam ons vergezellen.
Het was inmiddels 16:30 en ging nog even naar de BILLA en daarna met Marry naar de bibliotheek. Hier hebben we gestudeerd tot half acht. Thuis heb ik mezelf getrakteerd op de Koreaanse serie en ben lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 83934

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: