Nieuw project! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Nieuw project! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Nieuw project!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Wat een top muziek bij de sportschool, haha! De guy die vandaag de muziek deed, had weer dezelfde goede metalband opgezet waarvan ik de naam niet weet, maar het maakte het sporten nóg leuker! Toen ik bijna klaar was, kwam Marry binnen zetten. Na zo’n twintig minuutjes ben ik naar huis gegaan voor ontbijt en het lezen van mijn boek.
Om 11:30 zijn Marry, Gilsun en ik naar de menza hier gegaan om te kijken voor lunch. We konden geen geld op onze kaart meer zetten, omdat het lunchpauze was voor de balie, dus alleen Gilsun had eten besteld. Marry en ik zouden later in de stad wat gaan halen, maar ik vond het totaal niet erg; ik had net mijn ontbijt achter de kiezen! Het eten zag er trouwens totaal niet uit als een optie voor mij. Een heel bord rijst met een klein stukje kip of patat of aardappelen. Ik houd het dan wel bij zelf koken!
Hierna zijn we naar de stad gegaan met de rest van de klas. We hadden een meeting gepland voor ons project in cafe na cucky op de lower square. Hier heb ik een lekkere espresso lungo besteld en we bespraken het project. We zijn helemaal overgeswitcht van film naar sportdag. Het plan is nu een sportdag te organiseren voor universiteitsstudenten en Lucile en ik gaan de PR doen. Dit zal een stuk beter te organiseren zijn dan een film. Morgen gaan we het idee presenteren aan de leraressen.
Omdat die tent geen eten voor mij had, ben ik naar bistro krava gegaan en heb hier het hoofddoek van mijn boek uitgelezen met mijn 3-euro lunch. Genieten joh!
Om 15u hadden we Islam klas en hierna gelijk Tsjechische les. Ik had een smiley teruggekregen voor mijn toets. Ik was 1 accent vergeten bij ‘delas’ (jij doet), maar verder alles foutloos. Hoppa!
Na de les (18:15) ben ik met Lucile naar de Billa gegaan voor wat boodschappen en hierna heb ik thuis gegeten en met ma gevideochat. Ook besloot ik om 21h nog wat huiswerk te doen, een klein wasje te doen en dit verhaaltje te schrijven. Mijn oog doet nu erg pijn met steken, dus ik ben benieuwd of die morgen nog opengaat. Ik zal morgen even kijken of ik ergens een dokter kan regelen. Mijn was hangt nu lekker in mijn kamer, behalve 1 trui met een vage stof waarvan ik de naam niet weet, maar ik weet wel dat ik het echt niet kon uitwringen. Dus nu heb ik hem opgehangen in de badkamer en er kwam al een plens water vanaf, haha. Whoops! Hopen dat er morgen niet een gigantische plas water ligt en dat mijn buurmeisjes er last van hebben. Die zijn nu overigens aan het feesten, want de deur stond iedere keer wagenwijd open naar de gang toe (die ik iedere keer weer dichtdeed) en de overburen hebben luide muziek opgezet. Ik gok dat iedereen naar het B-gebouw is vertrokken, want ik kan nu met een gerust hartje gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 83948

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: