Van harte gefeliciteerd, pa! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Van harte gefeliciteerd, pa! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Van harte gefeliciteerd, pa!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

27 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Van harte gefeliciteerd, pa!
Vanmorgen ben ik in mijn eentje naar de spoortschool geweest en kwamen Marry en Gilsun halverwege ook binnenzetten. Zij zijn gister wat langer gebleven in de bar, dus hadden hun wekker wat later gezet.
Tijdens mijn ontbijtje heb ik geprobeerd wat nieuws te lezen en ben ik verdergegaan in mijn Islam boek. Om 12:50 kwam Lucile me helpen met het matras terugbrengen naar Marejke en heb ik nog wat was gedaan, voordat ik om 14h naar de stad ging om in de Coffee Library een chiapudding en koffietje te nemen en Tsjechisch te leren.
Toen ik naar de Tsjechische les liep, kwam ik Gilsun tegen die op weg was naar de bibliotheek. Tijdens de les hebben we geteld tot 10.000, en hebben we de akusatif verder geoefend.
Het viel me op dat het erg licht was na de les (een paar weken terugliepen we in het donker naar methodologie, maar nu in het zonnetje). Bij methodologie hebben we verder geleerd over bronnen en het research proces. Lucile en ik konden ons niet meer focussen en kregen een artikel waar we ons echt niet op konden focussen. De lerares vond het allemaal goed, want volgens mij wilde niemand tot 18h15 les hebben. Het was ook echt een extreem saaie tekst over masculinity en dus gaf ik het op toen de PhD-student een gesprek over Theresa May ging houden met de lerares.
Na de les zijn Lucile en ik naar huis gegaan en daar heb ik rustig mijn was verder gedaan en opgehangen, en heb ik Camilla verder geholpen met haar jongensproblemen via audioberichtjes. Het was veel te leuk om elkaars stem weer te horen! Hierna heb ik pa gebeld voor zijn verjaardag en om half negen heb ik nog een paar pagina’s gelezen uit mijn boek en heb ik om half tien een documentaire (aflevering 1) gekeken van de aanslag in Parijs 13 november; een die Marloes me had aangeraden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 83901

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: