Georgische bekendheid - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Georgische bekendheid - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Georgische bekendheid

Blijf op de hoogte en volg Leonie

08 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vandaag begon ik om 7:30 op de sportschool en na een half uurtje kwam Marry me vergezellen. Thuis heb ik weer gedoucht, ontbeten en heb ik heerlijk in mijn boek gelezen. Het gaat over de legende van Mar Qardagh: interessant voor mijn IP-paper, omdat het over Erbil gaat in vroeger Irak. Verder heb ik ook de was nog gedaan!
Om 14h30 liep ik met mijn buurmeisje Ludyvine naar de tramhalte, waar Leri niet veel later erbij kwam. We waren de enigen van onze klas in de tram en hebben even gezellig gekletst. Hij is zo’n twee weken in Georgie geweest, dus ik had hem al een tijd niet gesproken. Hij vertelde me dat die Tatia (meisje uit Georgie) waar ik mee praatte afgelopen zomer die bijna naar Straatsburg zou komen voor Euroculture, dus echt een ‘celebrity’ is als tv-host en actrice in Georgie, hah, dus ik heb blijkbaar een Georgische bekendheid op Facebook. Ze vertelde het al, maar ik vond het een apart verhaal natuurlijk.
Om 15u hadden we Islam-klas en vanaf nu (negende week) gaat het over de Islam in de 20e en 21e eeuw. Het ging een beetje over Islamophobia en was weer reuze interessant!
Bij de Tsjechische les ging het erg goed, moet ik zeggen. We gingen werkwoorden vervoegen en ik had het prima naar mijn zin. De lerares vroeg me mijn moeder te beschrijven, waarop ik antwoordde: blij, gezond, knap, lief en intelligent. Hoppa!
Na de les gingen Marejke en ik samen naar Neredin, want de rest ging uiteten en boodschappen doen.
Hier heb ik ma gebeld, waar Robert was en hebben we even gezellig bijgekletst. Daarna heb ik Suus gevideochat terwijl ze nog half aan het lopen was (ons oude vertrouwde rondje!!) en heb ik haar mijn kamer kunnen laten zien. Ook zij is blij dat ik snel weer naar Nederland kom. Ik heb al zin in onze wandelingen!
Hierna heb ik om 20h eindelijk tijd gehad om wat te eten en wat verder te lezen in mijn boek. Maar toen kwam Leri met een Georgisch restaurant waar ik het menu van moest checken voor morgenavond in Praag en toen kwam Gilsun met een Koreaans restaurant voor lunch waar ik weer vragen over had, dus ik heb alles uitgecheckt en uiteindelijk maar tien bladzijden gelezen. Ook heb ik alles voorbereid voor morgen qua snacks en kleding en omdat mijn ogen om 22h zo verschrikkelijk rood waren, ben ik lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 83930

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: