Boedapest problemen - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Boedapest problemen - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Boedapest problemen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

11 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Helaas moest ik al om 8u op school zijn vandaag en kon ik dus niet naar de sportschool. Ik las in mijn mail dat Antonin gisteravond had gestuurd dat we vandaag eigenlijk wat langer moesten blijven, dus dat betekende dat de ontbijtplannen van mij en Lucile een beetje in duigen lagen. Ik besloot er alsnog een tweede ontbijt van te maken en snel een eerste ontbijtje thuis te eten. Met een gevulde maag ging ik naar school, en kwam Gilsun onderweg tegen. Samen liepen we naar de tramhalte waar de rest al stond te wachten.
Op school ging het redelijk goed qua opletten! We gingen elkaar abstracten bespreken, en raad eens? Bij mij zei de leraar nadat we het allemaal hadden gelezen: “… I like it!” met een vrolijke lach op zijn gezicht. Gelukkig kreeg ik nog wat feedback van de anderen – want daar was de les voor – en zo was het al snel half 10. Hierna kwamen de vierde semester studenten eraan en hebben we naar de in-het-proces-van-de-thesis presentaties van Maeva, Agnese en Nina geluisterd. Erg interessant! De eerste ging over iets van nationalisme, wat ik niet helemaal begreep (dit is serieus niet mijn vak, haha), de tweede ging over hate speech in het Europees parlement en de derde ging over hoe we meer liefde in Europa kunnen brengen. Om 11u zei Annelot letterlijk: “Sorry, maar mogen we nu weg? Want iedereen heeft hele erge honger”. Ik hoorde inderdaad alle magen om me heen helemaal losgaan, maar mijn maagje bleef neutraal, want ik was inmiddels weer misselijk geworden van mijn heuppijn. Na het antwoord “Yea, sure!” liepen we het gebouw uit en voelde ik me schuldig tegenover Lucile: die had zo’n verschrikkelijke honger, omdat we zouden gaan ontbijten om half10 (na de normale les) en dus had ze niets gegeten. En omdat we naar mijn cafeetje zouden gaan, kwam het deels door mij. De klas ging naar Aroma voor Indiaans eten, maar mijn maag kon dat niet aan en ik wilde graag mijn acai-bowl dus ben ik met Lucile meegelopen naar de Billa en haakte ik af naar Jak Lusk (ze kocht liever wat bij de supermarkt en een pizza erna, zodat ze wat geld kon besparen).
Zelf liep ik heerlijk naar mijn lievelingsontbijtje toe en toen ik binnen was, deed ik mijn laptop open en heb ik heerlijk mijn acai-bowl besteld met een cafe americano. Bam! Ik heb hier mijn abstract afgemaakt en ik ben wat gaan appen met de klas van Straatsburg. Ze willen allemaal dat ik ze meeneem naar Jak Luks voor een ontbijtje, haha, en gisteravond is er trouwens een heleboel liefde door deze groep gegaan. Arianna stuurde oude foto’s van het feestje in december en toen vlogen er hartjes in de rondte en kwam het erop neer dat tot nu toe Guillaume, Gulnur, Daan, Mathilde, Maelle, Gilsun, Lucile en ik naar Straatsburg gaan voor het vierde semester. Geweldig! En als kers op de taart vertelde Arianna me vandaag dat ze ook naar Straatsburg gaat! Dus volgend jaar deze tijd zijn we daar allemaal gezellig, ik heb er al helemaal zin in!
Na mijn ontbijtje ben ik naar huis gegaan om wat huiswerk te doen, maar dat werd erg moeilijk gemaakt door de situatie waarin Lucile en ik belandden. We bespraken Boedapest een klein beetje en het kwam erop neer dat zij met geldproblemen zit en ik met gezondheidsproblemen (want Praag doet meer pijn aan mijn gewrichten dan ik had gehoopt en gedacht) en omdat de groepssfeer ook niet helemaal optimaal is, besloten we niet meer mee te gaan naar Boedapest. Toen we het Marry vertelden, hadden we het geweten! We werden gebombardeerd met vragen over geld en dat we een deel moesten betalen omdat alles al was geregeld, etc. maar ze hadden echt een verschrikkelijk goedkope accommodatie gevonden, dus het sloeg allemaal echt nergens op. Uiteindelijk vroeg Lucile of ik het even bij haar wilde bespreken en daar trof ik haar huilend aan. We bespraken onze punten voordat we Marry erbij haalden en toen hebben we verteld dat we de groepsdynamiek niet goed vinden en we ons er een beetje anders bij voelen. Marry zei dat ze dat niet erg doorhad, maar ik weet niet precies of ik dat nu wel of niet moet geloven. We besloten ons allemaal even terug te trekken en thuis heb ik nog wat in mijn Islam-boek gelezen. Nu is het dus definitief dat ik niet meer naar Boedapest ga: voor mijn gezondheid is het tienduizend keer beter, want ik kan me echt niet voorstellen om daar eigenlijk naartoe te gaan zonder bang te worden van de pijn die me sowieso te wachten staat. Als ik dan met een leuke groep zou gaan, zou ik het nog okay vinden misschien, maar nu heb ik het er eigenlijk gewoon niet voor over. Ik hoop dat ik er nog een andere keer ooit kom, want het ziet eruit als een hele mooie stad!
In de avond was ik pas om 19h30 klaar met lezen, waarna ik nog wat heb geskypt en geappt en om 21h00 kon ik een film starten. Natuurlijk was ik al om 21h30 moe en ben ik vroeg gaan slapen. Ik hoop dat ik hem morgen af kan kijken! Nu ik niet naar Boedapest ga, heb ik toch wat meer vrije tijd, en ik hoop dat ik daar eigenlijk ook lekker de tijd voor zal nemen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 83974

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: