Gele bloemenvelden op Koningsdag - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Gele bloemenvelden op Koningsdag - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Gele bloemenvelden op Koningsdag

Blijf op de hoogte en volg Leonie

27 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vandaag werd ik wakker door iemand anders’ wekker die volgens mij was vergeten hem uit te zetten. Heel irritant bleef die afgaan en toen heb ik maar het geluid van vogeltjes opgezet om het een beetje te maskeren. Ik had vandaag totaal geen zin om naar de sportschool te gaan en besloot de dag eens te starten met een heerlijk frisse wandeling tussen de prachtige gele bloemvelden net naast de campus. Ik ben iets verder gelopen dan normaal, want mijn nieuwsgierigheid won. Ik kwam uit bij een klein bergje aan de andere kant van de snelweg en toen ik omhoog liep wat niet helemaal de bedoeling was, zag ik kleren van een zwerver (denk ik) en ben heel snel weggelopen. De lucht zag er dreigend uit, maar er is geen drupje gevallen toen ik buiten liep. Op de terugweg heb ik maar liefst vier wilde hazen gezien, zo groot als mijn armlengte gok ik - ze zagen er sterk uit! Bang vluchtten ze weg in de gele velden wanneer ik te dichtbij kwam.
Thuis heb ik ma geskypt voor Koningsdag en heb ondertussen van mijn kop koffie en fruit genoten. Hierna heb ik besloten de dag verder heel rustig op te pakken, want ik had erge hoofdpijn. Wat paracetamolletjes verder heb ik twee hoofdstukken voor nationalisme samengevat en eentje gelezen.
Hierna heb ik om 16u afgesproken in Trouble café met Lucile voor een gemberthee, waar ik wat verder heb gewerkt aan mijn IP-paper. Ondertussen praatte ik wat met Camilla en Arianna en kreeg ik foto’s van King’s Day in Groningen! Ik heb ze naar tompoucen gestuurd, wat ze erg waardeerden, haha.
Om 18u hield ik het voor gezien, want ik kreeg inmiddes wat trek en moest nog boodschappen doen bij Globus. Hier heb ik lekker snacks gehaald voor in de avond, want het was girls night in voor Leonietje nadat ik mijn Franse les voor morgen heb voorbereid! Ik deed een super roze masker op mijn gezicht en terwilj deze introk, heb ik heerlijk languit op mijn bed een film gekeken. Awesome!