Melig Koreaans gezelschap - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Melig Koreaans gezelschap - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Melig Koreaans gezelschap

Blijf op de hoogte en volg Leonie

09 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanmorgen werd ik bright and early om 7 uur wakkergemaakt door mijn wekkertje. En toen besefte ik me ineens dat de sportschool in het weekend pas om 8u opengaat, whoops! Dan maar even mijn kamer schoonmaken, want er lopen nog wel eens mieren en ik heb niet zo’n zin in een hele mierenkolonie hier. Nadat ik mijn was had opgevouwen, besloot ik boeken te bekijken voor de Islam-klas, want ik ga ze denk ik verwisselen, zodat ik ze kan gebruiken voor mijn IP-paper, nu het over Iraq gaat. (Helaas) heb ik al een boek uit voor de outline, dus kan ik er nu nog maar 2 kiezen van de 3, maar ik kijk wel of er wat wordt goedgekeurd; anders houd ik het gewoon bij mijn oude boeken.
Van half 9 tot half 10 ben ik in de sportschool geweest en het ging weer redelijk goed.
Hierna heb ik thuis gedoucht, ontbeten en ben ik begonnen aan het lezen van het nationalisme artikel voor de presentatie 19 maart. Helaas duurde dit tot 15:30! Het is een boeiend artikel (politiek tussen Bohemia, Moravia en Slovakia), maar het is niet helemaal mijn ding.
Ondertussen appte Gilsun me en vroeg of ik in de stad was, want hij kwam terug van Brussel. We spraken in de stad af en ik had hier trouwens voor de eerste keer heen gelopen! En wat een ‘dode’ stad op zaterdag, echt niet te geloven. Als het zonnetje schijnt zal het misschien zelfs op zaterdag anders zijn, maar nu was er niemand op straat – heel vreemd (maar met Marloes ga ik er natuurlijk een feestje van maken hoor, haha). Na een miscommunicatie zagen we elkaar bij de Holy Trinity-zuil en liepen naar Sophie’s Café (wat een van mijn favorieten is denk ik). Hier hebben we gekletst over zijn boek, want hij heeft de boekpresentatie aanstaande maandag, over mijn research track/stagemogelijkheden en we hebben gewerkt aan ons huiswerk, terwijl ik genoot van mijn Harney&Sons cinnamon spice thee voor 39 czk (deze tent is het goedkoopst denk ook nog!). Ik heb inmiddels trouwens een mailtje gekregen van mr. Kostka die me graag wil begeleiden met de research track in Straatsburg, en hij heeft (voor als ik een stage kies) ook een site doorgestuurd voor een ICCROM-stage in Rome. De keuze is dus nog reuze!
Om 19:30 kregen we een beetje honger en besloten ons te trakteren op een diner, want natuurlijk hadden we allebei geen zin om te koken. We gingen naar het Tsjechische restaurant bij de bibliotheek waar ik dus weer de heerlijke geitenkaassalade kon bestellen. Omdat we de hele dag aan ons huiswerk hadden gewerkt, werden we aardig melig en hadden we erg veel lol. Omringd door de lokale bevolking hebben we een uurtje gedineerd en zijn toen teruggegaan naar Neredin.
Hier kon ik het toch niet laten om even mijn document van de 3 nieuwe boeken af te maken, terwijl ik met Arianna heb gekletst via voiceberichten. Hierna overtuigde Gilsun me via whatsapp dat ik ook even moet chillen en heb toen dus Kingdom gekeken met mijn rozenlichtjes op de achtergrond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 83810

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: