Trots bezig - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Trots bezig - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Trots bezig

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vannacht heb ik redelijk goed geslapen moet ik zeggen! Vandaag geen sportschool voor mij, want ik moest de tram nemen van 7:35. Marry, Marejke, Annelot en ik waren de enigen die op waren komen dagen, en dus hadden we maar les met zijn vieren van Antonin over het schrijven van een abstract en introductie van een rapport. Ik moet zeggen dat het soortement een herhaling was van de vorige keer, dus erg interessant was het niet.
Annelot en ik zijn na de les naar Hana’s office gegaan om te vragen of we 14 mei echt aanwezig moeten zijn voor de laatste meeting, of dat het verzet kon worden. Helaas moeten we echt aanwezig zijn en dus ben ik nog sowieso tot die tijd in Olomouc.
Iedereen ging zijn eigen kant op (Marejke naar Neredin, Marry naar de Coffee Library, en Annelot en ik liepen samen naar de tram bij Jak Lusk, waar zij op de tram stapte) en ik ging naar café Jak Lusk. Dit had ik aan mezelf getrakteerd en het voelde ook echt daadwerkelijk als een traktatie – heerlijk. Ik vond dat ik hard genoeg werk om een heerlijk ontbijtje te verdienen en om zo het weekend in te luiden. Overigens had ik ook geen ontbijt meer in huis en dus had ik het perfect gepland.
Als ik het zo allemaal van een afstandje bekijk, gebeurt er inderdaad erg veel op een dag en zijn er veel dingen gaande: veel nieuwe informatie, veel nieuwe indrukken. Ik leer iedere dag veel nieuwe dingen, en zorg er daarbij voor dat mijn gezondheid op nummer 1 staat, dus iedere dag naar de sportschool en ervoor zorgen dat ik nog functioneer. Boodschappen in huis, de was doen, tussen de middag koken, kamer schoonhouden, rapporten maken, vrienden en familie in Nederland op de hoogte houden, vrienden van Straatsburg op de hoogte houden en ondertussen afspraken maken met klasgenootjes in Olomouc over projecten, rapporten en deadlines. Ohja, en nu is Mexico dus ook nog opgekomen dat natuurlijk door mijn hoofd spookt, dus daar moet ook een beetje aandacht aan geschonken worden: ik moet nu mijn verzekering regelen, accommodatie en binnenkort zal ik vast ook aan een visa moeten beginnen. Qua school heb ik vanmorgen gevraagd of ik Visual Culture over ‘el dia de los muertos’ mag doen (en het is goedgekeurd), de Tsjechische les gaat goed, ik kan nu beginnen aan mijn IP-rapport over Irak, het project loopt ook verder en ik moet binnenkort een afspraak maken met mijn groep voor een meeting, de teksten voor nationalisme heb ik (inclusief vandaag) allemaal gelezen en ben bij met de lessen. Nu nog een presentatie, een tentamen en een rapport over Imagined Communities! Ik heb inmiddels vier boeken voor Islam uitgelezen, moet nog twee hoofdstukken van de vijfde en de zesde staat in de wachtrij. En ondertussen droom ik alweer van mijn reis terug naar Nederland om even niet aan al deze dingen te denken (en daar moeten dus ook tickets voor besteld worden), want een master is niet niks hoor! Vandaar dat ik in Jak Lusk mezelf heb getrakteerd op een heerlijke acai bowl met een espresso americano, en daar heb ik mijn laptop opengeklapt om mijn contract van Mexico door te lezen (die ik gister trouwens ontvangen heb!!). Ik vond het heerlijk om even in mijn eentje te ontbijten in een café en daar te werken. Als ik niet gefocust hoef te lezen voor school en andere dingen moet regelen, vind ik het een uitermate geschikte plek om in een café wat werk te doen. Misschien is dat de schrijfster in me, wie weet.
Na het ontbijt besloot ik naar Globus te lopen om boodschappen te doen voor het weeken -want ja, mijn kokosnoot en yoghurt waren op: 2 staple dingen in mijn ‘keuken’. In het zonnetje liep ik heen en weer en kwam natuurlijk weer met erg veel terug. Ik redde het tot mijn huisje, en merkte dat de wind steeds sterker werd.
Thuis heb ik alles opgeruimd en heb gelijk geluncht, want ik had inmiddels wel weer trek gekregen. Ondertussen las ik de laatste tekst van nationalisme (trots! – Marry is bijvoorbeeld nog niet eens begonnen en ik heb al teksten voor 9 weken gelezen) en heb ik eens even goed naar alle schooldingen gekeken. Ik maakte een soort planning en merkte dat mijn ogen en hoofd het niet zo leuk meer vonden om aan school te zitten, dus heb ik even van oogdruppels geleefd met een theepauze. Precies toen ik op mijn bed met mijn oogjes dicht lag, belde pa en was het een goede break. Ik heb hem even bij kunnen praten over Mexico, wat schooldingen en de datum dat ik waarschijnlijk thuiskom en ben daarna nog wat gaan lezen. Omdat mijn ogen het toch echt begaven, ben ik gaan douchen, dineren en heb ik een deel van Lord of the Rings gekeken, waarna ik lekker ben gaan slapen.
Trouwens: tijdens de studie luister ik graag naar dingen als: https://www.youtube.com/watch?v=7zhL6W-GDus. Misschien komt mijn ziel dan toch echt uit de Middeleeuwen! (dit had ik hier al getypt voordat ik LOTR ging kijken, haha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 83842

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: