Ticket naar Holland in de pocket - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Ticket naar Holland in de pocket - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Ticket naar Holland in de pocket

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vandaar dat ik vandaag voor mijn wekker wakker werd!! Ik heb dankbaar van de tijd gebruik gemaakt door mijn kamer te bezemen, mijn flesjes water te vullen en nog wat schoon te maken. Marry vertelde me tegen achten dat ik alvast naar de sportschool zou kunnen gaan en dat zij en Broc later zouden komen, dus dat heb ik gedaan.
Voor de eerste tien minuten was ik de enige. Ik zat toch vrij weinig met mijn oogdruppels in, dus ik vond het allemaal prima. Marry kwam om half negen alleen aan zetten en vertelde me dat Broc niet mee mocht zonder abonnement. We hebben eventjes gesport en zijn daarna samen teruggegaan. Ik gaf haar de tofu die ik graag weg wilde hebben, aangezien ik even soya-vrij ga leven en kijken hoe dat een verandering gaat brengen voor mij.
Hierna heb ik gedoucht, ontbeten en hierna voelde ik me erg benauwd. Ik besloot een vliegticket naar Nederland te boeken en ik moet zeggen: hij is in de pocket!! Ik heb nu dus een datum waar ik naar uit kan kijken en zo te horen zijn er veel mensen blij dat ik weer terugkom. Ik vind het nog steeds erg gaaf om in het buitenland te studeren, en nu de zon erbij komt kijken is het alleen maar toffer, maar eerlijk gezegd zou ik het ook niet erg vinden om heerlijk thuis te genieten, volop voor mijn gezondheid te gaan ipv alles half en lekker koffie te drinken met koffietijd aan; vooral omdat ik van de zomer niet veel tijd heb voordat ik naar Mexico ga. Maar niet getreurd, ik heb nog een aantal weken te gaan hier in Olomouc en dat is zeker geen straf! Ik vind het heerlijk om hier rond te lopen, mijn ochtendroutine te doen en nog iedere dag sta ik versteld van de architectuur hier… prachtig!
Omdat ik me de hele ochtend erg benauwd voelde, heb ik rustig een hoofdstuk gelezen en is mijn vijfde boek voor Islam uit – nog maar één te gaan! Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik echt bloedsuikerproblemen heb en ik denk dat de smoothie van gister te veel was. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Ik ga proberen hier meer een balans in te vinden.
Om 14h30 vroeg Lucile of ik meekwam naar een café om te studeren, dus zijn we naar Trouble Café gegaan, waar we de zaal voor onszelf hadden. Hier hebben we gezellig wat gekletst en onder het genot van een gemberthee heb ik aan mijn IP gewerkt.
Om 17h30 zijn we naar Globus gegaan en heb ik weer wat kokos gehaald (omdat het mijn weekendtreat is en het helpt ook nog dat het goed is voor je bloedsuiker ;)). Met een dreigende lucht boven Globus liepen we terug naar Neredin, waar ik de boodschappen heb opgeruimd, gegeten, nog wat voor mijn IP heb gelezen en de film ‘Bird Box’ heb gestart. Het was een latertje vandaag (in mijn termen), en ben om 23h30 gaan slapen. Welterusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 83800

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: